€99,00 EUR

Tili on jo olemassa tähän sähköpostiosoitteeseen. Oletko sinä tässä?

Kirjaudu sisään
Tlyn7trrs66qq5vikvfv file

Puolimaratonkurssi

 Juoksuklubin Puolimaratonkurssi on etänä toteutettava täyden palvelun valmennus. Voit aloittaa kurssin milloin haluat! Kurssin ohjeellinen kesto non 16 viikkoa, mutta käytännössä voit edetä kurssilla omaan tahtiisi, ja kaikki materiaalit ja harjoitukset ovat vapaasti käytössäsi vuoden ostohetkestä. Voit tehdä harjoitukset joko selaimessa tai kätevästi omassa sovelluksessaan.

Kenelle Puolimaratonkurssi sopii?
Juoksuklubin Puolimaratonkurssi on tarkoitettu sinulle, joka olet osallistunut Juoksuklubin Jatkokurssille tai muuten jaksat juosta vähintään noin tunnin lenkkejä rauhallisella vauhdilla. Puolimaratonkurssi sopii ensimmäiselle puolimaratonille harjoitteleville, mutta antaa haastetta myös kokeneemmille juoksijoille ja puolimaratonaikaansa parantaville. Puolimaratonkurssi sopii myös ohjelmoitua harjoittelua ja kehitystä kaipaavalle, vaikkei puolimaratontapahtuma olisikaan tähtäimenä!

Koska harjoitukset tehdään omalla vauhdilla ja saat jokaiseen harjoitukseen hyvät ohjeet itselle sopivan harjoitusvauhdin löytämiseen, ohjelma soveltuu hyvin eri tasoisille juoksijoille ensikertalaisista kokeneempiin puolimaratoonareihin. Jos kuitenkin tavoittelet puolimaratonilla alle 1:45 aikaa, sinun kannattaa täydentää harjoitusohjelmaa lisälenkeillä, mutta silloinkin saat kurssista oivan rungon harjoitteluun.

Missä ja milloin?
Tämä juoksukoulu toteutetaan etänä: harjoitukset ovat audiotreenejä, joissa valmentaja hyppää suoraan kuulokkeisiisi siellä ja silloin kun sinulle parhaiten sopii! Harjoitukseen osallistuminen on yhtä helppoa kuin podcastin kuuntelu: samalla kun harjoittelet, saat äänitiedostomuodossa yksityiskohtaiset ohjeet harjoituksen kulkuun sekä tekniikkaohjeita. Ohjeiden lomassa kuunnellaan musiikkia, ja valmentaja kertoo ja jakaa vinkkejä kaikkeen juoksuharjoitteluun liittyen.

Miten?
Puolimaratonkurssilla tavoitteena on kehittää peruskestävyyden lisäksi puolimaratontapahtumassa vaadittavia nopeusominaisuuksia: harjoituksissa tehdäänkin sopivassa suhteessa rauhallisia peruskestävyyslenkkejä ja nopeutta kehittäviä tehokkaampia harjoituksia, jotka koostuvat vaihtuvista intervalli- ja vauhtikestävyysharjoituksista. Harjoitukset etenevät nousujohteisesti viikko viikolta niin, että viikon pitkä peruskestävyyslenkki pitenee koko kurssin aikana tunnista kahteen tuntiin. Kurssin ydinajatuksena ei ole hakea pikavoittoja vaan kehittää sekä peruskestävyyttä että vauhtikestävyyttä pitkällä tähtäimellä, päämäärätietoisesti mutta turvallisesti rasitusvammoja välttäen. Varsinaisten juoksuharjoitusten tueksi saat videmuotoiset ohjeet juoksijan kehonhuoltoon sekä juoksun taloudellisuutta parantaviin lihaskuntoharjoituksiin. Ammattitaitoinen valmentaja on suunnitellut kurssin ja kulkee kanssasi koko matkan! 

Mitä kurssi sisältää? 

Valmennus on 16 viikon täyden palvelun valmennuskurssi, joka tarjoaa sinulle kaiken mitä tarvitset: 3-4 juoksutreeniä viikossa (oman valinnan ja tavoiteajan mukaan) sekä lihaskuntoa vahvistavat oheistreenit ja palautumista edistävät kehonhuoltotreenit videomuodossa. Juoksutreeneissä valmentaja hyppää suoraan kuulokkeisiisi siellä ja silloin kun sinulle parhaiten sopii treenata. Saat yksityiskohtaiset ohjeet harjoituksen tekemiseen sekä tekniikkaohjeet. Ohjeiden lomassa kuunnellaan musiikkia ja valmentaja kertoo ja jakaa vinkkejä kaikkeen juoksuharjoitteluun liittyen.

Puolimaratonkurssi sisältää:

  • Kolme kuunnteltavaa audio- ja podcasttreeneiä* viikossa, eli yhteensä 47 erilaista juoksuharjoitusta sekä ohjeet omatoimisiin lisälenkkeihin, mikäli haluat juosta neljä lenkkiä viikossa. Harjoitusten pituudet vaihtelevat aluksi 30-60 minuutin välillä, josta viikon yhtä pitkää lenkkiä pikkuhiljaa pidennetään kohti kahta tuntia. Kurssiin viimeisiin viikkoihin sisältyy valmistautuminen, viimeistely ja keventelyharjoitukset ennen puolimaratontapahtumaa.
  • Voit edetä aikataulutetun valmennusohjelman mukaan, mutta kaikki materiaalit ovat käytössäsi koko ajan, joten voit edetä myös omaan tahtiisi. Ohjelma joustaa tällöin myös mahdollisten sairastumisten tai muiden taukojen sattuessa. 
  • Juoksutreeneihin kuuluu Podcast-treenejä sekä Audiotreenejä (ks. sanaselitykset alempana)
  • Juoksijan lihaskuntoa vahvistavat videotreenit: viisi erilaista ja eri osa-alueisiin keskittyvää ohjelmaa. Treenit toteutetaan ohjattuina, täyspitkinä treenivideoina, joiden kesto on ohjelmasta riippuen 5-30 min.
  • Juoksijan kehonhuoltoon keskittyvät videotreenit: dynaaminen kehonhuoltotreeni sekä bonusmateriaalina kaksi erilaista Juoksijan pilates -ohjelmaa. Treenit toteutetaan ohjattuina, täyspitkinä treenivideoina, joiden kesto on 20-30 min.

​*Sanaselitykset:

Podcasttreeni = Podcast-treeni on ohjattu harjoitus, joka alkaa heti, kun olet valmiina harjoitukseen lenkkarit jalassa ja kuulokkeet korvissasi. Valmentaja ohjeistaa sinua musiikin mukana koko harjoituksen alusta loppuun. Ohjeiden lisäksi valmentaja juttelee koko harjoituksen läpi podcast-tyyliin, eli treenin aikana käydään läpi erilaisia juoksuun liittyviä teemoja, treenitietoa, tekniikkaohjeita ja käytännön vinkkejä.

Audiotreeni = kuin Podcast-treeni mutta ilman keskustelua. Valmentaja ohjeistaa sinua treenin alusta loppuun kuten podcasttreenissäkin, mutta juoksuaiheisen keskustelun sijaan kuunnellaan enemmän musiikkia.

Videotreeni = kehonhuoltoon keskittyvät ja juoksijan lihaskuntoa edistävät oheisharjoitukset ovat videoharjoituksia, joiden mukana pystyt pitämään huolta myös palautumisesta ja lihaskunnon kehittymisestä!

 

Mistä saan apua ja tukea harjoitteluun?
Juoksuklubin kursseilla on suljetut Facebook-ryhmät, jotka on tarkoitettu kurssilaisille. Ryhmissä tsempataan toinen toisiamme, käydään aktiivista keskustelua treeneistä, kysellään käytännön neuvoja valmentajalta ja saadaan vertaistukea.

Mitä Puolimaratonkurssin jälkeen?
Tavoiteemme on, että Puolimaratonkurssi auttaa sinua saavuttamaan puolimaratontavoitteesi, mutta haluamme myös, että se vahvistaa juoksua pysyvänä osana elämääsi myös kurssin ja puolimaratonin juoksemisen jälkeen - joko ilman Juoksuklubia tai Juoksuklubin kanssa. Jos Puolimaratonkurssin jälkeen haluat jatkaa Juoksuklubin ohjatuissa treeneissä, voit ostaa Treenipaketin, joka antaa vapaaseen käyttöösi paketillisen omaan tahtiin tehtäviä Audiotreenejä.

Miten voin ostaa valmennuskurssin?

Maksutavat:
1) Verkkokauppa (pankkikortti/luottokortti), jonka löydät tältä sivulta.
2) Mobilepay
Maksa Mobilepay-sovelluksella numeroon 70083 ja lähetä lisäksi sähköpostia, jotta huomaamme rekisteröidä maksun samantien: [email protected].
3) Liikuntaedut: Smartum, Edenred, ePassi ja Eazybreak
Etsi palveluntarjoajan verkkopalvelusta/sovelluksesta palveluntarjoajaksi ”Kaarinan Juoksuklubi”. Maksa suoritus ja lähetä kuitti/ruutukaappaus ostosta sähköpostitse [email protected]. Sinulle lähetetään paluupostissa linkki valmennukseen. Jos sinulla on paperisia seteleitä, ota yhteyttä sähköpostilla lisäohjeita varten.
4) Lasku
Pyydä lasku sähköpostilla: [email protected].

Ostaminen lahjaksi:
Jos haluat ostaa kurssin lahjaksi, lähetä ennen ostoa sähköpostia ([email protected]). Kerro, millä ylläolevista maksutavoista haluat lahjan maksaa, niin neuvomme sinut eteenpäin maksun kanssa! Maksun jälkeen lähetämme sinulle sähköisen lahjakortin, jonka voit antaa lahjan vastaanottajalle sitten kun haluat. Lahjan vastaanottaja voi aktivoida ja aloittaa treenipaketin milloin tahansa vuoden sisällä ostohetkestä.

 

​Jäikö vielä kysyttävää? Ota yhteyttä: [email protected]

 

Mitä mieltä ihmiset ovat olleet valmennuksesta?

Täällä yks puolimaratonkurssilainen haluaa kiittää aivan timanttisesta 16 viikon setistä!! Täytyy sanoa, että kurssille osallistuminen juuri tänä keväänä oli aivan paras päätös, koska se toi niin paljon iloa, vaikka muuten koronarajoitukset ahdistivat. Sain kurssin päätökseen tällä viikolla ja tänään kävin juoksemassa ihan omatoimisen puolikkaan aikaan 2:09💪🏻. Olen juossut pari puolikasta aiemmin ja aika parani taas hiukan. Olen tosi tyytyväinen! Kiitos sinulle että olit kuulokkeissani koko kevään ja tsemppasit!! Ihanaa kesää ja hyvää jatkoa Juoksuklubin kanssa!

Maiju