€79,00 EUR

Tili on jo olemassa tähän sähköpostiosoitteeseen. Oletko sinä tässä?

Kirjaudu sisään
Fvg9vyskca1l2n8jok3w file

Starttikurssi

 Juoksuklubin Starttikurssi on etänä toteutettava täyden palvelun juoksukoulu. Voit aloittaa kurssin milloin haluat! Kurssin ohjeellinen kesto on 10 viikkoa, mutta käytännössä voit edetä kurssilla omaan tahtiisi, ja kaikki materiaalit ja harjoitukset ovat vapaasti käytössäsi vuoden ostohetkestä. Voit tehdä harjoitukset joko selaimessa tai kätevästi omassa sovelluksessaan.

Kenelle Starttikurssi sopii?
Juoksuklubin Starttikurssi on tarkoitettu sinulle, joka et ole harrastanut juoksua koskaan tai ainakaan pitkään aikaan. Starttikurssi sopii loistavasti sinulle, joka haluaisit juosta ja ehkä olet joskus yrittänyt aloittaakin, mutta yrityksistä huolimatta et oikein koskaan ole saanut juoksusta nautintoa. Starttikurssi on suunnattu täysin aloittelijoille, ja ennen starttikurssille tuloa sinun ei tarvitse jaksaa juosta metriäkään! Jos taas jaksat juosta noin 30 min lenkkejä ilman suurempia ongelmia, suosittelemme Starttikurssin sijaan Jatkokurssia tai Treenipakettia.

Missä ja milloin?
Tämä juoksukoulu toteutetaan etänä: harjoitukset ovat audiotreenejä, joissa valmentaja hyppää suoraan kuulokkeisiisi siellä ja silloin kun sinulle parhaiten sopii! Harjoitukseen osallistuminen on yhtä helppoa kuin podcastin kuuntelu: samalla kun harjoittelet, saat muodossa yksityiskohtaiset ohjeet harjoituksen kulkuun sekä tekniikkaohjeita. Ohjeiden lomassa kuunnellaan musiikkia, ja valmentaja kertoo ja jakaa vinkkejä kaikkeen juoksuharjoitteluun liittyen.

Miten?
Starttikurssilla juoksuharrastusta ei aloiteta veren maku suussa, vaan positiivisten kokemusten kautta rauhallisessa tahdissa ja pienissä pätkissä. Käytännössä aloitamme juoksu-kävely-vuorottelulla, jotta harjoittelun teho ei nouse liian kovaksi. Ensin juoksemme vain minuutin-parin pätkiä, ja viikko viikolta harjoitukset etenevät maltillisesti ja johdonmukaisesti kohti Starttikurssin tavoitetta, joka on kurssin viimeisellä viikolla juostava yhtäjaksoinen 5 km juoksulenkki – vieläpä ilman että tuntuu pahalta! Juoksuharjoituksiin kuuluu myös tekniikkaharjoituksia, intervalleja ja muita monipuolisen juoksuharjoittelun tärkeitä harjoituksia. Ydinajatuksena on kehittää peruskestävyyttä pitkällä tähtäimellä, päämäärätietoisesti mutta turvallisesti rasitusvammoja välttäen. Juoksuharjoitusten tueksi saat videomuotoisia juoksijan kehonhuoltotreenejä sekä juoksun taloudellisuutta parantaviin lihaskuntoharjoituksia. Juoksuklubin kaikki valmennuskurssit on suunnitellut kokenut ammattivalmentaja, joka kulkee kanssasi koko matkan! 

Mitä kurssi sisältää? 

  • Yhteensä erilaista 30 juoksutreeniä kuunneltavina audio- ja podcasttreeneinä*. Harjoitusten pituus on 30-45 min.
  • Ohjelman mukaan juoksutreenejä tehdään kolme viikossa, mutta käytännössä kaikki materiaalit ovat käytössäsi koko ajan, joten voit edetä myös omana tahtiisi.
  • Juoksutreeneihin kuuluu Podcast-treenejä sekä Audiotreenejä (ks. sanaselitykset alempana)
  • Juoksijan lihaskuntoa vahvistavat videotreenit: kaksi erilaista ohjelmaa. Treenit toteutetaan ohjattuina, täyspitkinä treenivideoina, joiden kesto on 15 min.
  • Juoksijan kehonhuoltoon keskittyvät videotreenit: kaksi erilaista ohjelmaa. Treenit toteutetaan ohjattuina, täyspitkinä treenivideoina, joiden kesto on 15 min.
  • Bonusmateriaalina Juoksijan pilates videotreeninä (kaksi erilaista ohjelmaa, yhden treenin pituus 30 min)

​*Sanaselitykset:

Podcasttreeni = Podcast-treeni on ohjattu harjoitus, joka alkaa heti, kun olet valmiina harjoitukseen lenkkarit jalassa ja kuulokkeet korvissasi. Valmentaja ohjeistaa sinua musiikin mukana koko harjoituksen alusta loppuun. Ohjeiden lisäksi valmentaja juttelee koko harjoituksen läpi podcast-tyyliin, eli treenin aikana käydään läpi erilaisia juoksuun liittyviä teemoja, treenitietoa, tekniikkaohjeita ja käytännön vinkkejä.

Audiotreeni = kuin Podcast-treeni mutta ilman keskustelua. Valmentaja ohjeistaa sinua treenin alusta loppuun kuten podcasttreenissäkin, mutta juoksuaiheisen keskustelun sijaan kuunnellaan enemmän musiikkia.

Videotreeni = kehonhuoltoon keskittyvät ja juoksijan lihaskuntoa edistävät oheisharjoitukset ovat videoharjoituksia, joiden mukana pystyt pitämään huolta myös palautumisesta ja lihaskunnon kehittymisestä!

 

Mistä saan apua ja tukea harjoitteluun?
Juoksuklubin kursseilla on suljetut Facebook-ryhmät, jotka on tarkoitettu kurssilaisille. Ryhmissä tsempataan toinen toisiamme, käydään aktiivista keskustelua treeneistä, kysellään käytännön neuvoja valmentajalta ja saadaan vertaistukea.

Mitä Starttikurssin jälkeen?
Tavoiteemme on, että Starttikurssi antaa sinulle sekä kipinän että taidot jatkaa juoksuharrastustasi myös kurssin jälkeen - joko ilman Juoksuklubia tai Juoksuklubin kanssa. Jos Starttikurssin jälkeen haluat jatkaa Juoksuklubin ohjatuissa treeneissä, voit jatkaa Jatkokurssille tai ostaa Treenipaketin, joka antaa vapaaseen käyttöösi paketillisen omaan tahtiin tehtäviä Audiotreenejä.

 

Miten voin ostaa valmennuskurssin?

Maksutavat:
1) Verkkokauppa (pankkikortti/luottokortti), jonka löydät tältä sivulta.
2) Mobilepay
Maksa Mobilepay-sovelluksella numeroon 70083 ja lähetä lisäksi sähköpostia, jotta huomaamme rekisteröidä maksun samantien: [email protected].
3) Liikuntaedut: Smartum, Edenred, ePassi ja Eazybreak
Etsi palveluntarjoajan verkkopalvelusta/sovelluksesta palveluntarjoajaksi ”Kaarinan Juoksuklubi”. Maksa suoritus ja lähetä kuitti/ruutukaappaus ostosta sähköpostitse [email protected]. Sinulle lähetetään paluupostissa linkki valmennukseen. Jos sinulla on paperisia seteleitä, ota yhteyttä sähköpostilla lisäohjeita varten.
4) Lasku
Pyydä lasku sähköpostilla: [email protected].

Ostaminen lahjaksi:
Jos haluat ostaa kurssin lahjaksi, lähetä ennen ostoa sähköpostia ([email protected]). Kerro, millä ylläolevista maksutavoista haluat lahjan maksaa, niin neuvomme sinut eteenpäin maksun kanssa! Maksun jälkeen lähetämme sinulle sähköisen lahjakortin, jonka voit antaa lahjan vastaanottajalle sitten kun haluat. Lahjan vastaanottaja voi aktivoida ja aloittaa treenipaketin milloin tahansa vuoden sisällä ostohetkestä.

 

​Jäikö vielä kysyttävää? Ota yhteyttä: [email protected]

 

Mitä mieltä osallistujat ovat olleet valmennuksesta?

Hieno konsepti ja paras sijoitus itseeni! Kiitos! Juoksuklubi on varmasti auttanut montaa muutakin tarpomaan keveimmin mielin yli synkän korona-ajan. Starttikurssi on kohentanut kaikin puolin yleistä hyvinvointiani. Kunto on parantunut roimasti, päivittäinen hallitsematon herkkujen mättääminen on vaihtunut maltillisiin pullakahveisiin ja tunnesyöminen on korvautunut kuin itsestään juoksulenkin jälkeisellä hyvällä fiiliksellä! Bonuksena mieliala koheni ja pari ylimäärästä kiloa lähti.  Eka treeni jännitti, mietin mitä jos en jaksakaan juosta tai treenaaminen tyssää lyhyeen. Huoli oli turha, sillä saavutin onnistuneesti 5km tavoitteen viikko sitten!! 🏆 Pari lenkkiä tein grande finalen jälkeen, mutta vielä on ohjatut treenit paikallaan. Joten nähdään jatkokurssilla😊 Ennen kaikkea tajusin että oma kroppa pystyy mihin vaan! Huonot kokemukset koululiikunnasta, vaatekoko tai aiemat epäonnistumiset eivät ole este onnistumiselle!

Vilma

Jos jostain oon iloinen niin tästä Juoksuklubin kurssista. Kuudes viikko nyt menossa ja 15 min juoksua ilman kävelyä onnistui! Tiedättekö, olen viimeksi juossut 15 minuuttia putkeen koulussa eli n. 30 vuotta sitten 🙂 Treenit on tehty hyvin juuri sopivan kevyinä ja jotenkin sitä jaksaa ihan eri tavalla kun kuuntelee samalla. Ei voi muuta sanoa kuin kiitos! Ekaa kertaa varmaan ikinä oon oikein odottanut että pääsee lenkille. Nyt 4 viikkoa jäljellä starttikurssia ja sitten treenit jatkuu ja kesällä huippukunnossa 💪

Päivi

Huippuhieno kokonaisuus, kiitos tosi paljon tästä. Joka kerta oikein odotti, että pääsee taas lenkille. Mukavasti vaihtelua ja haastetta kuitenkin aina niin, että itse voi määritellä rasituksen asteen. Tänään tein starttikurssin viimeisen lenkin, ja jaksoin tosi hyvin. Odotan jo jatkokurssin aloittamista. Kiitos!!

Markus

Pakko kiittää jo heti kurssin alussa näin mahtavasta ideasta! Olen kokeillut perinteisiä juoksukouluja, mutta ne eivät vain sopineet minulle. Juoksuklubista luettuani arvasin sen sijaan heti, että tämä on minun juttuni. Pienen lapsen äitinä arvostan erityisesti mahdollisuutta saada valmennusta vakiolenkeilleni klo 5:30 aamuisin. Ensimmäinen lenkki sujui jo mahtavasti innostavaa podcastia kuunnellen, peurojen ja oravien loikkiessa aamuauringossa polun poikki :)

Emmi